Other Newspapers

The Broken Hill Barrier Daily Truth has been owned by the Barrier Industrial Council, which is the local trades and labor council, since 1899. There doesn’t appear to be any issue with the ownership of the newspaper.

1 Like

The worrying thing about this is that the alternative is the potential closure of these papers - we need to ensure regional media has a future and encourage new investment

1 Like

Today’s edition of The Daily Star Lebanon did not print any news, instead there was a plea to the nation.

1 Like

This year marks 50 years since Melbourne’s David Syme & Co (which published The Age at the time) launched afternoon paper Newsday to compete against The Herald. Newsday was first published on September 30, 1969 but folded seven months later. Veteran journalists Geoff Wilkinson and Mike Sheahan, who both worked as sports reporters at Newsday, are planning a 50th anniversary reunion of staff at a Melbourne city hotel on October 1.

1 Like

The Australian edition of Sing Tao Daily closed abruptly yesterday (February 6), ending nearly 38 years of publication. The Hong Kong-based paper began publishing in Sydney on August 1, 1982 (August 1 is also the birthday of the original Sing Tao Daily in 1938), becoming the 16th overseas edition after US, Canada and European editions (the latter is printed in London and distributed across the Continent). It was mainly sold in suburbs frequented by local Chinese in Sydney, Melbourne, Brisbane, Adelaide and Perth.


EDIT: news of the paper’s closure has been picked up by The Australian and Mumbrella this week.

1 Like
2 Likes

The Sunraysia Daily staff have restarted the paper as a weekly.

Swan Hill Paper now doing the same, we are getting a weekly Friday edition. Sorry poor quality I quickly took a photo of this at my works staff room

2 Likes

same with arara,t but its not from the adverister in ararat ,its by a guy who owns the pynreess advocate and its called the ararat advocate which at first will be weekly

1 Like
1 Like

New community papers have begun to pop up in some areas to fill in the void left by ACM’s temporary closure of existing newspapers.

1 Like

NSW’s top court has upheld a controversial decision holding media companies legally responsible for the allegedly defamatory comments of readers on their public Facebook pages, in a ruling with implications for other organisations with public social media accounts.

Former Northern Territory youth detainee Dylan Voller launched defamation proceedings against three media outlets in 2017 over a series of claims made about him in the comments section of Facebook posts on the pages of The Sydney Morning Herald, The Australian, the Centralian Advocate, Sky News Australia and The Bolt Report.

1 Like
2 Likes

Thanks @TV.Cynic. Crikey had long offered a fortnight trial if you supplied them with an email address.

1 Like

Props for trying Big W.

6 Likes

alistrair is the local editor for the ballarat times which is a local free weekly commuinty news paper:)

4 Likes

Yass Valley Times, in its third week of publication, is aimed at filling the void left by the suspension of the community’s former local weekly masthead, the Yass Tribune.

The Yass Tribune is owned by Australian Community Media (ACM), who also owns The Canberra Times & a number of other regional dailies.

1 Like

Ash Long’s The Local Paper is expanding across most of metropolitan Melbourne, to try to fill in the gap left by News Corp’s Leader newspapers stopping their print editions. The Local Paper’s publisher also runs the Melbourne Observer.
https://www.dindi.com.au/wp/2020/06/23/local-newspapers-across-victoria/

1 Like
Get Connected: Like us on Facebook | Follow us on Twitter